Καραγιάννης & Συνεργάτες - Δικηγορικό Γραφείο

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ - ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
& ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ | ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Διασφαλίζουμε τα Συμφέροντα σας!
  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Γνώση & Εμπειρία
  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Συνέπεια & Αποτελεσματικότητα
  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Εχεμύθεια & Εμπιστοσύνη
  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Ειλικρίνεια & Υπευθυνότητα
  • Καραγιάννης - Σταματίου και Συνεργάτες - Δικηγορικά Γραφεία
    Αξιοπιστία & Επαγγελματισμός
Επικοινωνήστε μαζί μας
2103810723 (Αθήνα) | 2310525720 (Θεσσαλονίκη) | info@karagiannislawfirm.gr

Αγωγή αποζημιώσεως συνεπεία τροχαίου ατυχήματος (υπόδειγμα δικογράφου)

ΕΝΩΠΙΟΝ TOY ΜΟΝΟΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΓΩΓΗ Της ανώνυμης εταιρίας "……….." που εδρεύει στην …….(……..) και που εκπροσωπείται νόμιμα

ΚΑΤΑ

1. Του ………….του………., κατοίκου………... θέση…….., στην………..

2. Του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφαλίσεως Ευθύνης Εξ Ατυχημάτων» που εδρεύει στην Αθήνα (Πανεπιστημίου 58) και που εκπροσωπείται νόμιμα.

Στις 25 Ιουνίου ..., ημέρα Τρίτη και ώρα 16.00' μ.μ. ο οδηγός της εταιρίας μας …………του ………..εκινείτο επί της οδού ……..στην…….., με κατεύθυνση προς το Αθλητικό Κέντρο …………, εποχούμενος επί Φ. Ι. Χ. αυτοκινήτου με αριθμό κυκλοφορίας……., μάρκας FORD ESCORT 1.8 DIESEL, λευκού χρώματος, κυριότητος και κατοχής της εταιρίας μας. Στην διασταύρωση των οδών Κεφάλα και Τσαμαδού, στην Χαλκίδα, ο πρώτος των εναγομένων, οδηγός του αυτοκίνητου υπ' αριθμ. κυκλοφορίας ……μάρκας DATSUN αγροτικό, ερχόμενος με αυξημένη ταχύτητα εξ αριστερών (από την οδό Τσαμαδού με κατεύθυνση προς τις Ροβιές Ευβοίας) δεν ανέκοψε την πορεία του και δεν παραχώρησε προτεραιότητα, ως ώφειλε να πράξει, στο εκ δεξιών του ερχόμενο αυτοκινητό μας, με αποτέλεσμα να επέλθει η σύγκρουση των δύο ως άνω αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο μας χτυπήθηκε από το αυτοκίνητο του α' των αντιδίκων στο μπροστινό του τμήμα (φανάρια, προφυλακτήρας, καπώ κλπ) και από την σφοδρότητα της σύγκρουσης τινάχτηκε και έφυγε προς τα αριστερά πέφτωντας πάνω στην «καρότσα» του αυτοκινήτου του α' των εναγομένων. Η συμπεριφορά του α' των αντιδίκων είναι παράνομη κατ’ αρθρ. 20 και 26 παρ.5 του ΚΟΚ και υπαίτια, λόγω της αμέλειας του και της έλλειψης προσοχής που ώφειλε και μπορούσε να καταβάλει, με βάση τις συνθήκες που επικρατούσαν στην οδό και την ιδιότητα του ως οδηγού του ως άνω αυτοκινήτου. Η σύγκρουση αυτή προξένησε στο όχημα μας τόσο μεγάλες υλικές ζημίες που σχεδόν καταστράφηκε ολοσχερώς.

Συγκεκριμένα καταστράφησαν: προφυλακτήρας, μπροστινό σπόιλερ, εμπρόσθια ποδιά, μάσκα ψυγείου, καπώ, εμπρόσθιο δεξί φλας, εμπρόσθιο δεξί φτερό, καπώ, πορτ-μπαγκάζ, οπίσθιο αριστερό φτερό, οπίσθιος αριστερός τροχός, εμπρόσθια αριστερή πόρτα, εμπρόσθιο αριστερό φτερό, εμπρόσθιος αριστερός προβολέας, εμπρόσθιο αριστερό φλας, ουρανός. Την 9η Ιουλίου ... ο πραγματογνώμονας κος …………. εκτίμησε τις ζημίες του ως άνω αυτοκινήτου μας, για την αποκατάσταση των οποίων απαιτούνται τα ακόλουθα ανταλλακτικά: ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ 1. Δύο φανάρια ………… €. 2. Εμπρόσθιος προφυλακτήρας …............€. 3. Καπώ και μεντεσέδες .............. €. 4. Μάσκα ............................................................€. 5. Δύο φτερά ...........€. 6. Μετώπη ...........€. 7. Αριστερή πόρτα ............€. 8. Αριστερό πλαϊνό ...........€. 9. Οπίσθιο αριστερό φανάρι ............€. 10. Εμπρόσθιος αριστερός θόλος και σασί............€. 11. Αριστερός πλαστικός θόλος .............€. 12. Κάλυμμα καπώ .............€. 13. Κλειδαριά καπώ ...........€. 14. Αριστερή εσωτερική και εξωτερική τραβέρσα θόλου ... €. 15. Δύο οπίσθιοι αριστεροί θόλοι ..............€. 16. Δύο οπίσθιες αριστερές κολώνες ............€. 17. Παγούρι και μοτέρ υαλοκαθαριστήρα ...............€. 18. Δοχείο ψυγείου …………€. 19. Ψυγείο - χοάνη - βεντιλατέρ..........€. 20. Φίλτρο αέρος (πλαστικά)..................€. 21 Βάσεις μηχανής - σασμάν ...............€. 22. Υδραυλική κρεμαγιέρα ................€. 23. Κολλάρα νερού .............................€. 24. Ντίζα γκαζιού .............€. 25. Αντλία σεβρό φρένου .............€. 26. Αλουμινιένιες βάσεις σασμάν ................€ 27. Δύο εμπρόσθια ψαλλίδια .................€. 28. Αριστερό μουαγιέ και ρουλεμάν ..............€. 29. Δύο ημίμπαρα ........................€. 30. Δύο αμορτισέρ ..........................€. 31. Οπίσθιος άξονας ....................€. 32. Οπίσθιο αριστερό μουαγιέ και ρουλεμάν .................. €. ΣΥΝΟΛΟ : ..... € + ΦΠΑ 23% .... € = ..... €.

Εξάλλου, για την τοποθέτηση των πιο πάνω ανταλλακτικών και τις λοιπές επισκευές απαιτούνται οι κάτωθι τεχνικές εργασίες για τις οποίες θα πρέπει να καταβληθούν οι αντίστοιχες εργατικές αμοιβές: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1. Τοποθέτηση δύο φανών .........€. 2. Τοποθέτηση εμπρόσθιου προφυλακτήρα .............€. 3. Τοποθέτηση καπώ και μεντεσεδων ...................€. 4. Τοποθέτηση μάσκας .............€. 5. Τοποθέτηση δύο φτερών ...............€. 6. Τοποθέτηση μετώπης .................€. 7. Τοποθέτηση αριστερής πόρτας .............€. 8. Τοποθέτηση αριστερού πλαϊνού .............€. 9. Τοποθέτηση οπίσθιου αριστερού φανού ............€. 10. Τοποθέτηση εμπρόσθιου αριστερού θόλου και σασί ..... €. 11. Τοποθέτηση αριστερού πλαϊνού θόλου .........€. 12. Τοποθέτηση καλύματος καπώ ...............€. 13. Τοποθέτηση κλειδαριάς καπώ ..............€. 14. Τοποθέτηση αριστερής εσωτ. και εξωτ. τραβέρσας θόλου ..... €. 15. Τοποθέτηση οπίσθιων αριστερών θόλων .................€. 16. Τοποθέτηση οπίσθιων αριστερών κολώνων .............€. 17. Τοποθέτηση παγουριού - μοτέρ υαλοκαθαριστήρων ..... €. 18 Τοποθέτηση ψυγείου - χοάνης - βεντιλατέρ……………€. 19. Τοποθέτηση βάσεων μηχανής σασμάν ……......€. 20. Τοποθέτηση υδραυλικής κρεμαγιέρας..………..€. 21. Τοποθέτηση κολλάρων νερού και ντίζας γκαζιού…..……€. 22. Τοποθέτηση αντλίας σεβρό φρένου .............€. 23. Τοποθέτηση δύο εμπρόσθιων ψαλλιδίων ........... €. 24. Τοποθέτηση αριστερού μουαγιέ και ρουλεμάν..............€. 25. Τοποθέτηση δύο αμορτισέρ ................€. 26. Τοποθέτηση οπίσθιου άξονα ..................€. 27. τοποθέτηση οπίσθιου αριστερού μουαγιέ και ρουλεμάν ……€. 28. Εξαγωγή και τοποθέτηση μηχανής και σασμάν ........... €. 29. Εξαγωγή και τοποθέτηση εμπρόσθιου συστήματος……€. 30. Εξαγωγή αντλίας πετρελαίου……………€. 31. Εξαγωγή ταμπλώ ..............€. 32. εξαγωγή καθισμάτων και μοκέτας……………€. 33. εξαγωγή δεξιάς πόρτας…………€. 34. εξαγωγή εσωτερικών πλαστικών και λαστίχων ………€. 35. εξαγωγή εσωτερικού πλέγματος………€. 36. Ευθυγράμμιση οπίσθιου πατώματος…………€. 37. ευθυγράμμιση άνω τροπέτου……€. 38. ευθυγράμμιση κάτω τροπέτου…………€. 39. ευθυγράμμιση τραβέρσας δεξιού θόλου………€. 40. ευθυγράμμιση εσωτερικής λαμαρίνας .....€. 41. Ηλεκτρολόγος ...............................................€. 42. Ζυγοστάθμιση..........................€. 43. Καλύμπρα ....................€. 44. Bear ....€. 45. Χρωματισμός (ακρυλικό μονής λευκό)……………€. ΣΥΝΟΛΟ : ......€ + ΦΠΑ 23% .... €. = .....€.

Ήτοι συνολικό ποσό ζημίας ...... €. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών ανέρχεται στο ποσό των ......€. Το αυτοκίνητο μας είναι χρώματος λευκού και μοντέλο του ..., είχε κάνει δε μόλις 6.500 χλμ. και η εμπορική του αξία πριν την σύγκρουση ήταν ....€. και μετά την σύγκρουση είναι, κατά προσέγγιση, ....€. Το ποσό που πρέπει λοιπόν να καταβάλλουμε για την αγορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι περίπου ....€. Η επισκευή δε του αυτοκινήτου μας είναι καταφανώς ασύμφορη, γιατί, εάν πληρώσουμε ....€ για την αποκατάσταση των ζημιών του αυτοκινήτου μας, σύμφωνα με την ανωτέρω εκτίμηση όταν μάλιστα αγορά του στοιχίζει περίπου ....€ η εμπορική του αξία, μετά την επισκευή του, μόλις και μετά βίας θα ανέρχεται στα ....€ θα πληρώσουμε δηλαδή ....€ για να έχουμε ένα αυτοκίνητο επισκευασμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου, εμπορικής αξίας μόλις ...€. Σημειωτέον πως η επισκευή του αυτοκινήτου μας αφορά τόσο το τεχνικό μέρος όσο και το μηχανολογικό μέρος αυτού, άρα η αξία του, σε περίπτωση επισκευής του, θα είναι αισθητά μειωμένη, όπως βέβαια και η ασφαλής οδήγηση με αυτό. Η καθολική βλάβη του υπό κρίση αυτοκινήτου μας είναι οικονομική, γιατί μπορεί να είναι τεχνικά δυνατή η αποκατάσταση των βλαβών, αυτή όμως θα απαιτήσει χρόνο και βασικά δαπάνες, το ύψος των οποίων, με συνυπολογισμό και της μείωσης της εμπορικής αξίας του αυτοκινήτου, θα υπερβαίνει σημαντικά το κόστος για την απόκτηση ενός άλλου ισάξιου με το ζημιωμένο αυτοκινήτου. Σε αυτήν την περίπτωση η αποκατάσταση των βλαβών οικονομικά είναι ασύμφορη. Ο πρώτος των εναγομένων είναι αποκλειστικός υπεύθυνος του ως ενώ περιγραφομένου ατυχήματος, επειδή δεν παραχώρησε "προτεραιότητα στο εκ δεξιών του ερχόμενο αυτοκίνητο μας, γεγονός το οποίο παραδέχθηκε και ο ίδιος τόσο ενώπιον του προϊσταμένου του υποκαταστήματος της εταιρίας μας στην Χαλκίδα και του οδηγού ………όσο και τηλεφωνικώς, στον δικηγόρο της εταιρίας μας υποσχέθηκε δε ότι θα μας πληρώσει την ζημία, που προξένησε, πλην όμως ουδέν έχει πράξει μέχρι σήμερα. Ο α' των εναγομένων υπέχει και ποινικές ευθύνες, για τις οποίες επιφυλασσόμεθα. Άλλωστε, το ζημιογόνο αυτοκίνητο δεν είναι καλυμμένο ασφαλιστικά για ζημίες κατά τρίτων.

Επειδή το εναγόμενο Επικουρικό Κεφάλαιο επέχει θέση ασφαλιστού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 489/1976 (άρθρ. 19 παρ1β') όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν. 1569/1985, για τις ζημίες που προκαλούν σε τρίτους ανασφάλιστα αυτοκίνητα, όπως στην προκειμένου περίπτωση. Επειδή, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι εναγόμενοι ευθύνονται απέναντί μας από κοινού και εις ολόκληρον προς αποκατάστα προκληθείσας σε εμάς ζημίας. Επειδή η επισκευή του αυτοκινήτου μας είναι ασύμφορη, αφού η ζημία μας ανέρχεται στο ύψος των ....€ επισκευασμένο δε η εμπορική του αξία θα φθάνει μόλις τις ...€ ενώ, εάν θελήσουμε να αγοράσουμε το ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου, πρέπει να καταβάλουμε ...€, δηλαδή ...€, που ήταν η αξία του αυτοκινήτου κατά το διάστημα της αγοράς του, μείον ...€, που κατά προσέγγιση, θα εισπράξουμε, εάν πουλήσουμε το επίδικο τρακαρισμένο αυτοκίνητο, ως έχει. Επειδή η καταστροφή του αυτοκινήτου μας είναι σχεδόν ολοσχερής, δικαιούμεθα να ζητήσουμε την αντικατάσταση του. Επειδή οι αντίδικοι οφείλουν να μας καταβάλουν συνολικά είτε το ποσό των ....€ για αποκατάσταση της ζημίας μας είτε το ποσό των ....€ για αντικατάσταση του αυτοκινήτου μας. Επειδή, κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω και ειδικότερα της αδικοπρακτικής συμπεριφοράς του α' των εναγομένων, συντρέχουν οι νόμιμες και ουσιαστικές προϋποθέσεις να διαταχθεί προσωπική κράτηση του τελευταίου, διάρκειας έξι (6) μηνών, ως μέσο αναγκαστικής εις βάρος του, κατ' άρθρ. 1047 παρ. 1 ΚΠολΔ, εκτέλεσης. Επειδή η αγωγή μας είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθινή, αρμοδίως δε φέρεται ενώπιον Σας.

ΠΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ και όσους ακόμη προσθέσουμε με τις προτάσεις μας και με την επιφύλαξη παντός εν γένει δικαιώματος μας ΖΗΤΟΥΜΕ: Να γίνει δεκτή η αγωγή μας. Να καταδικασθούν οι εναγόμενοι από κοινού και εις ολόκληρον να μας καταβάλλουν με απόφαση προσωρινά εκτελεστή το ποσό των ..... ευρώ νομιμοτόκως από την επίδοση της παρούσας έως εξοφλήσεως για την αντικατάσταση του υπό κρίση αυτοκινήτου μας άλλως να μας καταβάλλουν, με απόφαση προσωρινά εκτελεστή, ..... ευρώ για την αποκατάσταση της ζημίας μας επί του ως άνω αυτοκινήτου μας, νομιμοτόκως από την επίδοση της παρούσας έως εξοφλήσεως. Να καταδικασθούν οι εναγόμενοι στην εν γένει δικαστική μας δαπάνη.

Αθήνα, .../.../... Ο πληρεξούσιος δικηγόρος

Επικοινωνία

Θεσσαλονίκη

Πολυτεχνείου 21 (6ος Όροφος), 54626

2310525720

Αθήνα

Σολωμού 58 και Πατησίων (6ος Όροφος), 10682

2103810723

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη online εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies.